αναδημοσίευση άρθρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΑΕΔ: ΜΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΝΑ ΑΡΘΕΙ!
Ημερομηνία 14-09-2008
Στήλη Εστιάζοντας...
(Δικτυακή εφημερίδα ΠΥΞΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ )
Σε ποιο νομοσχέδιο η ρύθμιση για τους εκπαιδευτικούς του ΟΑΕΔ,
κύριε Υπουργέ;
Στις 16 Ιουλίου 2008 ο υφυπουργός Παιδείας Ανδρέας Λυκουρέντζος δηλώνει στη Βουλή:
«Το ζήτημα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των εργαζομένων εκπαιδευτικών στον ΟΑΕΔ θα ρυθμιστεί σε επόμενο νομοσχέδιο. Δήλωσα στην επιτροπή ότι δεν έγινε τώρα, γιατί θα ανέτρεπε τη σειρά των αναπληρωτών και ωρομισθίων, όπως έχει δημιουργηθεί με τις τωρινές προϋπηρεσίες και θα ετοιμαστεί για το επόμενο σχολικό έτος».
Τελείωσε ο Αύγουστος, οι καινούριοι μόνιμοι και οι φετινοί αναπληρωτές του ΥΠΕΠΘ παίρνουν το δρόμο για τις θέσεις τους στα σχολεία, και οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ, αποκλεισμένοι οι περισσότεροι από οποιαδήποτε θέση στην εκπαίδευση, ματαίως περιμένουν.
Ποιο είναι το «επόμενο» νομοσχέδιο στο οποίο υπάρχει ρύθμιση και γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς κύριε υφυπουργέ;
Ισχύουν οι κοινωνικοί λόγοι που επικαλεστήκατε όταν νομοθετήσατε το 24μηνο και 30μηνο όλων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών για την εργασιακή αποκατάσταση και αυτών των εκπαιδευτικών, τους οποίους η κυβέρνηση εκπαραθύρωσε το 2006,κύριε υπουργέ ;
Οι εκπαιδευτικοί ΟΑΕΔ είναι μια κατηγορία εκπαιδευτικών που υφίστανται τις συνέπειες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ( διάβαζε «απορρύθμισης» ) στην εκπαίδευση.
Η μετατροπή των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ σε ΕΠΑΣ, απέκλεισε εξ ορισμού ορισμένες ειδικότητες από τα σχολεία αυτά για τους μαθητές και κατά συνέπεια και για τους καθηγητές τους.
Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα είναι οι καθηγητές μαθημάτων γενικής παιδείας ( φιλόλογοι, θεολόγοι, γυμναστές, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, καθηγητές ξένων γλωσσών) οι οποίοι δεν έχουν πλέον θέση στα σχολεία αυτά.
Από το 2006 που ψηφίστηκε ο καινούριος νόμος για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση και για την επαγγελματική απασχόληση των εκπαιδευτικών αυτών.
Όσο και να φαίνεται παράλογο για τον κοινό νου, η προϋπηρεσία που απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί αυτοί στα σχολεία του ΟΑΕΔ, διδάσκοντας ακριβώς τα ίδια μαθήματα και με τα ίδια βιβλία με τα σχολεία του ΥΠΕΠΘ ( ΤΕΕ, ΤΕΛ, ΤΕΣ) χρόνια ολόκληρα, ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ από το ΥΠΕΠΘ που αποφάσισε τον εξοβελισμό τους από τα σχολεία του ΟΑΕΔ, δημιουργώντας ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα πλέον για μερικές εκατοντάδες εκπαιδευτικών που οδηγούνται με τον πλέον κυνικό και ανάλγητο τρόπο στα αζήτητα της εκπαίδευσης! Εκπαιδευτικοί 35, 40, 45 χρονών, που έδωσαν δημιουργικά χρόνια στην εκπαίδευση στον ΟΑΕΔ, δουλεύοντας με λειψά ένσημα για 5,10,15 χρόνια ο καθένας, αποσύρονται ως «άχρηστοι» από την εκπαίδευση! Και ας μην πει κανείς ότι πρέπει να δημιουργηθεί τόπος για τους νέους γιατί στη δημόσια εκπαίδευση την ίδια στιγμή θα έχουμε την παράταση του εργασιακού βίου ως τη σύνταξη!
Ποια είναι η επίσημη απάντηση του ελληνικού κράτους μπροστά στο πρόβλημα αυτό που το ίδιο δημιούργησε;
Το Υπουργείο Παιδείας, σε συναντήσεις παραγόντων του με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζει το πρόβλημα που υπάρχει για τους εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων αλλά δεν παίρνει την πολιτική απόφαση για την επίλυσή του. Χρησιμοποιεί διάφορες προφάσεις για αντίδραση συνδικαλιστικών οργανώσεων καθηγητών του ΥΠΕΠΘ. Όμως, καταρχήν η ΟΛΜΕ στο περασμένο συνέδριό της τοποθετήθηκε θετικά υπέρ της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών άλλων υπουργείων του ελληνικού κράτους. Τι εννοεί το ΥΠΕΠΘ; Ότι υπάρχει παρασκηνιακή δραστηριότητα; Και, για να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας: όταν το ΥΠΕΠΘ θέλει να προωθήσει πολιτικές του δεν λαμβάνει υπόψη του τις αντιδράσεις των εργαζόμενων. Εδώ, που θα έλυνε ένα πρόβλημα γιατί το κάνει;
Ο υπουργός Παιδείας βέβαια, στις πρόσφατες ρυθμίσεις που εξήγγειλε για τους αναπληρωτές στο ΥΠΕΠΘ, τόνισε ότι προωθείται η δημιουργία πίνακα διορισμών για όσους έχουν συμπληρώσει 40 μήνες προϋπηρεσία, για κοινωνικούς λόγους. Οι λόγοι αυτοί, άραγε, δεν συντρέχουν και για τους εκπαιδευτικούς ΟΑΕΔ τους οποίους το ΥΠΕΠΘ έδιωξε και από τα σχολεία του ΟΑΕΔ αλλά και επιδιώκει να εξαφανίσει οριστικά από την εκπαίδευση;
Το δίκαιο του αιτήματος αυτών των καθηγητών το αναγνωρίζει και ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος σε πρόσφατη επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας εισηγείται την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους.
Από νομική άποψη μπορεί να δει κανείς ένα επιπλέον στοιχείο υπέρ των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ: στην πρόσφατη προκήρυξη για την πρόσληψη αναπληρωτών, αναφέρεται για άλλη μια φορά ότι αναγνωρίζονται οι προϋπηρεσίες που αποκτήθηκαν σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα δημόσια σχολεία του ΟΑΕΔ τελικά ανήκουν στη δημόσια εκπαίδευση της Ελλάδας, κράτους –μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Τι προτείνει τελικά το ΥΠΕΠΘ στους εκπαιδευτικούς αυτούς;
Την ανεργία; Ήδη πολλοί είναι άνεργοι, με σοβαρά οικογενειακά προβλήματα.
Την αλλαγή επαγγελματικής απασχόλησης; Υπάρχουν κάποιοι που ήδη από καθηγητές εργάζονται ως σερβιτόροι, ανειδίκευτοι εργάτες, πωλητές, κ.λ.π. για να συντηρήσουν τις οικογένειές τους.
Τις εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ για να αποδείξουν ότι είναι καλοί εκπαιδευτικοί; Μα, δεν το έχουν αποδείξει, στηρίζοντας επί 5-10-15 χρόνια τα δημόσια σχολεία του ΟΑΕΔ;
Τα δικαστήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Γιατί όμως; Γιατί για άλλη μια φορά η Ελλάδα να αποδεικνύεται ανίκανη να οργανώσει τα του οίκου της;
Το ΥΠΕΠΘ πρέπει να πάρει μια πολιτική απόφαση για την αποκατάσταση της αδικίας που παραδέχεται ότι έχει δημιουργήσει το ίδιο το κράτος!
Μ.Φ.
Το άρθρο αυτό προέρχεται από Πυξίδα - Μηνιαία Εφημερίδα για την Πόλη, τους Πολίτες, τον Πολιτισμόhttp://www.pyxida.grΤο URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξήςhttp://www.pyxida.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2580
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment