Monday, June 11, 2007

Ο ΝΟΜΟΣ 3475 ΤΟΥ 2006 ΓΙΑ ΤΗΝ Τ.Ε.Ε. ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΟΑΕΔ

Δευτέρα, 11 Ιουνίου 2007

Ο ΝΟΜΟΣ 3475 ΤΟΥ 2006 ΓΙΑ ΤΗΝ Τ.Ε.Ε. ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΟΑΕΔ

Ο ΝΟΜΟΣ 3475 /2006 ΓΙΑ ΤΗΝ Τ.Ε.Ε.ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΟΑΕΔ. Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ

Η κυβέρνηση αποφάσισε πέρυσι (μέσω του Υπουργείου Παιδείας) να αλλάξει την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν άμεσα και τα ΤΕΕ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, γιατί τα μετατρέπουν από 3χρονα ΤΕΕ (+1 χρόνο μοιρασμένο σε δύο τάξεις για Μαθητεία) σε 2χρονες ΕΠΑΣ, χωρίς γενικά μαθήματα. Οι άμεσες αλλαγές θα γίνουν ορατές πλέον από το 2007-2008, μιας και προϋπόθεση για να πάει κάποιος στις ΕΠΑ.Σ είναι να κάνει την 1η χρονιά στα ΕΠΑ.Λ του ΥΠΕΠΘ.

Αυτό σημαίνει ΑΜΕΣΑ, ξεκινώντας από του χρόνου, ότι 600 θέσεις καθηγητών θα χαθούν από τον ΟΑΕΔ. Πως προκύπτει αυτό; Κάθε χρόνο στην α’ τάξη του ΟΑΕΔ, προκηρύσσονταν περίπου 6.500 θέσεις μαθητών (260 τμήματα των 25 μαθητών). Με δεδομένο ότι το ωράριο της α’ τάξης είναι 35 ώρες ανά εβδομάδα, συγκεντρώνονται 9.100 ώρες διδασκαλίας οι οποίες σημαίνουν 433 θέσεις εκπαιδευτικών με πλήρες ωράριο (21 ώρες ανά εβδομάδα).Άρα, τουλάχιστον 433 εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου, όλων των ειδικοτήτων, κυρίως όμως γενικών μαθημάτων, δεν θα εργάζονται του χρόνου σε όλα τα σχολεία του ΟΑΕΔ! Αυτά όμως ισχύουν μόνο για την α’ τάξη! Με δεδομένο ότι έχουν ήδη μειωθεί από πέρυσι και οι μαθητές που θα φοιτούν το 2007-2008 στη β’ και γ τάξη του Α’ κύκλου ΟΑΕΔ, όπως επίσης και στον Β’ κύκλο , αυτό συνεπάγεται ότι οι μειώσεις προσωπικού που θα έχουμε θα είναι τουλάχιστον 600, σε ένα σύνολο περίπου 1700- 2000 ωρομισθίων εκπαιδευτικών που εργάζονται κάθε χρόνο στον ΟΑΕΔ. (Οι τελευταίες 300 μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών στον ΟΑΕΔ έγιναν το 1994, υπάρχουν δεκάδες εκπαιδευτικοί στον ΟΑΕΔ οι οποίοι είναι ωρομίσθιοι για 5, 10 ακόμα και 15 χρόνια, απολυμένοι κάθε χρόνο τον Ιούνιο, ξαναπροσλαμβάνονται κατόπιν νέας αίτησης τον Οκτώβριο, αιώνιοι όμηροι όλων των κυβερνήσεων.)

Οι 600 θέσεις καθηγητών που θα χαθούν στον ΟΑΕΔ, αφορούν και μόνιμους και ωρομίσθιους καταρχήν. Όμως με δεδομένο ότι οι μόνιμοι δεν απολύονται, θα πάρουν τις ώρες των ωρομισθίων (και με δεύτερες αναθέσεις, αν χρειάζεται) και έτσι θα φύγουν οι ωρομίσθιοι. Το γεγονός ότι θα χαθούν και θέσεις μονίμων καθηγητών γενικών μαθημάτων από τον ΟΑΕΔ προβλέπεται και στο Νόμο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ο οποίος και προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί, που μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου, έχουν διοριστεί και υπηρετούν σε οργανικές θέσεις ΤΕΕ αρμοδιότητας άλλου υπουργείου και ανήκουν στους κλάδους θεολόγων, φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής μετατάσσονται, μετά από αίτησή τους, από την έναρξη του σχολικού έτους 2007-2008 σε αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, αντίστοιχων κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ και σε περίπτωση που δεν υπάρχουν, σε προσωποπαγείς θέσεις που συνιστώνται για τον σκοπό αυτό. (άρθρο 19, παρ.4).Το παραπάνω απόσπασμα υπογραμμίζει το πρόβλημα, μόνο που δεν αναφέρεται στους ωρομίσθιους, παρά στους μόνιμους καθηγητές. Ξέρουμε όμως ότι αυτές οι θέσεις των μονίμων είναι λιγότερες, τουλάχιστον στο Υπουργείο Απασχόλησης, γιατί δεν υπάρχουν πολλοί μόνιμοι γενικών μαθημάτων στον ΟΑΕΔ.( Υπολογίζονται στους 45 πανελλαδικά). Είναι επίσης φανερό ποιες ειδικότητες ωρομισθίων θα έχουν άμεσο πρόβλημα, για τις οποίες πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε κάποια πρόβλεψη για την εργασιακή τους εξασφάλιση. Οι ειδικότητες που θα εξαφανιστούν από του χρόνου (δεν θα ξαναδουλέψουν ποτέ ξανά) στα σχολεία του ΟΑΕΔ είναι οι θεολόγοι και οι καθηγητές φυσικής αγωγής. Επίσης σοβαρότατο άμεσο πρόβλημα έχουν και οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί, οι φυσικοί – χημικοί, οι καθηγητές ξένων γλωσσών. Ακολουθούν όλες οι άλλες ειδικότητες, σε μικρότερο βαθμό, αλλά σίγουρα θα επηρεαστούν.Για τις τεχνικές ειδικότητες είναι φανερό ότι θα υπάρξει μεγάλη μείωση αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα , με τη δημιουργία των ΕΠΑΣ την επόμενη χρονιά (2007-2008) ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν τελικά στον ΟΑΕΔ.( από τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τις ΕΠΑΣ προβλέπονται ειδικότητες όπως π.χ. κομμώτριες, θερμουδραυλικοί, τεχνίτες αμαξωμάτων κ.ά).

Το βασικότερο που πρέπει να προσέξουμε εδώ είναι ότι μετακινούνται στο ΥΠΕΠΘ από του χρόνου οι μαθητές που θα πήγαιναν φυσιολογικά στον ΟΑΕΔ αλλά ΚΑΙ τα μαθήματά τους. Αυτό είναι φανερό αν δει κανείς και τη διάρθρωση σπουδών των προγραμμάτων των ΕΠΑΛ. Για παράδειγμα, ας δούμε τις ώρες των φιλολογικών μαθημάτων. Στην Α τάξη ΤΕΕ υπήρχαν 3 ώρες φιλολογικά – 2 ώρες Ελληνικά και 1 ώρα Ιστορία. Στην Α τάξη ΕΠΑΛ , θα υπάρχουν 6 ώρες φιλολογικά- 2 ώρες Ελληνικά, 2 ώρες Λογοτεχνία, 2 ώρες Ιστορία δηλαδή διπλασιάζονται οι ώρες των φιλολογικών! Το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και για την Β τάξη. Διπλασιάζονται επίσης στα ΕΠΑΛ οι ώρες των Θρησκευτικών, των Μαθηματικών, της Φυσικής- Χημείας. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να μετακινηθούν οι μαθητές και τα μαθήματα, αλλά όχι οι καθηγητές. Αν γίνει αυτό, τότε οι ωρομίσθιοι (για χρόνια) εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ, θα βρεθούν από τον Ιούνιο που θα απολυθούν στην ανεργία, με μηδενική προϋπηρεσία στο ΥΠΕΠΘ, γιατί το ΥΠΕΠΘ δεν αναγνωρίζει ακόμα την προϋπηρεσία τους στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ, παρόλο το ότι τουλάχιστον τα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ λειτουργούσαν με το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα και τα ίδια βιβλία με τα ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ.

Β. ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ

Προϋπηρεσία σημαίνει ότι αφιερώθηκε χρόνος εργασίας, κατανάλωσης της εργατικής δύναμης, ο οποίος ταυτόχρονα έχει σαν συνέπεια την αύξηση της αξίας της εργατικής δύναμης, λόγω της εργασιακής εμπειρίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας εκπαιδευτικός που εργάζεται 10 χρόνια είναι εκ των πραγμάτων περισσότερο έμπειρος από έναν που εργάζεται 1 χρόνο (Προσοχή: δεν λέμε «καλύτερος», λέμε πιο έμπειρος, κατά τεκμήριο). Η αξία λοιπόν που έχει αποκτήσει η εργατική μας δύναμη (η προϋπηρεσία μας) είναι ουσιαστικότερο στοιχείο από το ποια ήταν η διαδικασία μίσθωσής της (εννοώ την διαδικασία πρόσληψης).Αυτό το λέμε γιατί πολύ συχνά η αντίδραση στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας προβάλλει ως επιχείρημα το: «δεν ξέρουμε πως προσληφθήκατε». Η πρόσληψη βέβαια δεν είναι ενιαία στο εκπαιδευτικό σύστημά μας, για ευνόητους λόγους, αλλά σίγουρα δεν φταίνε γι’ αυτό οι εργαζόμενοι, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν δουλειά οπωσδήποτε, χρησιμοποιώντας κάποιοι και «αθέμιτα» μέσα. Η πολυδιάσπαση στην πρόσληψη (π.χ. πίνακες επί πινάκων στο ΥΠΕΠΘ), αξιοποιείται για ρουσφέτια αλλά και μπέρδεμα των εργαζόμενων και χρησιμοποιείται ως μέσον ελέγχου, πίεσης της εκάστοτε κυβέρνησης και παραπλάνησης των εργαζόμενων: δεν φταίνε οι κυβερνήσεις που παράγουν μέσω της πολιτικής τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους, που δεν φροντίζουν να υπάρχουν οι απαραίτητες θέσεις εργασίας για όλους, φταίνε δήθεν οι ξένοι εργάτες, οι ανάξιοι εκπαιδευτικοί που δεν περνάνε τη βάση στις εξετάσεις κ.λ.π. κ.λ.π.)Συμπέρασμα τελικό για μας: η προϋπηρεσία μας είναι αντικειμενικό μέγεθος, το οποίο υπάρχει ούτως ή άλλως, ανεξάρτητα από το αν είναι τυπικά αναγνωρισμένη ή όχι. Όλοι οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ όμως (ανεξαρτήτως παρατάξεων) θεωρούμε ότι πρέπει η προϋπηρεσία μας να είναι αναγνωρισμένη και από το Υπουργείο Παιδείας. Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας θα ήταν δεδομένη αν το ΥΠΕΠΘ προχωρούσε σε πλήρη «ενιαιοποίηση» της εκπαίδευσης, όπως εν μέρει κάνει τώρα, μαζεύοντας όλη την Εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ και αφήνοντας την Κατάρτιση στον ΟΑΕΔ. Αν όμως η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει ΕΝΙΑΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ, δεν μπορεί να προωθεί ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΣΑ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΡΕΙ ΠΤΥΧΙΟ ΣΗΜΕΡΑ.

Την αναλογία μπορεί να την καταλάβει κανείς αν δει και έναν άλλο τομέα, αυτόν της Υγείας. Για παράδειγμα το ΙΚΑ: Αν τυχόν η κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει έναν ενιαίο φορέα περίθαλψης, π.χ. το ΕΣΥ, τι θα γίνει με τους εργαζόμενους στα Ιατρεία του ΙΚΑ; Είναι δυνατόν να τους πει κανείς « Θα γίνει ενιαίος φορέας, αλλά εσείς δεν θα έχετε θέση σε αυτόν, γιατί προσληφθήκατε με άλλο τρόπο και θα μείνετε άνεργοι ή θα μπείτε στη σειρά για πρόσληψη σα να μη δουλέψατε ούτε μια μέρα, πίσω από όλους αυτούς που θα διοριστούν άμεσα στο ΕΣΥ»; Δεν ακούγεται παράλογο; Οι όποιες αντιδράσεις σε σχέση με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών στον ΟΑΕΔ, αναφέρονται, επισήμως τουλάχιστον, στον τρόπο πρόσληψης. Ο τρόπος πρόσληψης δεν μπορεί να αφορά, να επιβαρύνει τον εργαζόμενο, γιατί ο εργαζόμενος εκπαιδευτικός, στη συγκεκριμένη περίπτωση, πηγαίνει όπου βρει δουλειά, και εφόσον βέβαια έχει αποκλειστεί από άλλες δυνατότητες (βλέπε την κατάργηση της επετηρίδας και την υποχρέωση όλων των παλιών εκπαιδευτικών να μπαίνουν στις διαδικασίες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ).Η λεγόμενη «καθαρή» προϋπηρεσία στο ΥΠΕΠΘ είναι μύθος. Όλοι ξέρουμε πως δίνονται οι καλές περιοχές στους ημέτερους αναπληρωτές και ωρομίσθιους, πως προσλαμβάνονται στο ΥΠΕΠΘ για τα δυσπρόσιτα, την ωρομισθιακή απασχόληση και την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που τους δίνεται η προϋπηρεσία για ένταξη στους Ενιαίους Πίνακες, στα 30μηνα, πως διορίζονται στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης (προϋπηρεσία ως προπονητής σε ομάδες), σε Εκκλησιαστικά Λύκεια (πιστοποιητικό «Χρηστοήθειας» από τη Μητρόπολη ή την Ενορία ) κ.λ.π. Ειδικά για την Π.Δ.Σ. είναι σίγουρο ότι είναι ένας «νόμιμος» μηχανισμός ρουσφετιού, κάτι που είναι γνωστό σε όλους ! Όσοι παίρνουν ώρες εκεί επιλέγονται μόνο από τους Διευθυντές των Σχολείων ή καθ’ υπόδειξη πολιτικών παραγόντων.

Προσωπικά, στα 12 χρόνια που είμαι φιλόλογος στον ΟΑΕΔ, έχω κάνει κατ’ επανάληψη αιτήσεις για ωρομίσθια, αναπληρώτρια, Π.Δ.Σ., χωρίς να χρησιμοποιήσω κανένα μέσον για να πάρω ο,τιδήποτε. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΛΕΣΑΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΩΡΑ! Ειδικά τα τελευταία 4 χρόνια κάνω συνεχώς αιτήσεις για όλα. ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΟΥ.

Ακόμα και αν δεν ισχύει η «καθαρή» και «αξιοκρατική» πρόσληψη τόσο στον ΟΑΕΔ όσο και στο ΥΠΕΠΘ ( σύμφωνα και με τις καταγγελίες που κατά καιρούς γίνονται), πραγματικά δεν είναι δυνατόν να ψάχνει κανείς για το πώς έγιναν οι προσλήψεις μόνον στον ΟΑΕΔ , παραβλέποντας την πραγματικότητα που είναι γνωστή τοις πάσι για το ΥΠΕΠΘ.

Το δίκαιο της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας μας στις σημερινές συνθήκες το βλέπουν μέχρι και οι υπηρεσίες αυτού του κράτους.Υπάρχουν τουλάχιστον 3 επίσημα έγγραφα που αναγνωρίζουν το δίκαιο αυτό :-1ον. Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ για ένταξη στο 16μηνο (στο άρθρο 138, του Ν.2725/1999, ΦΕΚ 121 Α’) (Γνωμοδότηση Β τμήματος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Συνεδρίαση της 16-5-2001, Αριθμός Γνωμοδοτήσεως 315/ 2001),-2ον Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για ένταξη των εκπαιδευτικών σε πίνακες, έτσι όπως έκανε το ΥΠΕΠΘ για τις προϋπηρεσίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Γραφείο Νομικού Συμβούλου του κράτους, Αριθ. Πρωτοκ. 4141/20-3-2006) , και-3ον Πόρισμα-Πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας στο ΥΠΕΠΘ (Αριθ. Πρωτ. 18601/ 18-4-2006).

ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ.ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ , ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ.

Επομένως, ανακεφαλαιώνουμε, σχετικά με το θέμα:

1. Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ, είναι ένα σοβαρό θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί πλέον άμεσα. Η ένταξη σε οποιεσδήποτε ρυθμίσεις ( πίνακες , κ.λ.π.) δεν μπορεί να σημαίνει ότι στέλνονται οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ στο τέλος της κάθε ουράς, με μηδενική προϋπηρεσία! Η ένταξη έχει ως ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ την αναγνώριση της προϋπηρεσίας ! Για το πώς ακριβώς, είναι υπεύθυνο το ΥΠΕΠΘ για το τι θα κάνει, γιατί το ΥΠΕΠΘ μας πετάει στο δρόμο!

2.Δεν μπορούμε παρά να ζητήσουμε τη ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ μας, αλλά που; Στον ΟΑΕΔ; Που ακριβώς και ως τι; Ως γραφιάδες; Ως υπάλληλοι στα ΚΠΑ; Μα είμαστε εκπαιδευτικοί! Ως εκπαιδευτικοί στις ΕΠΑ.Σ; Εντάξει για τους συνάδελφους τεχνικούς, αν το θέλουν, αλλά για τους εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων; Μα δεν θα υπάρχουν γενικά μαθήματα στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ ! Άρα, ζητάμε ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ εκεί που φυσιολογικά ανήκουμε, που θα ήμασταν κάτω από άλλες συνθήκες, και που δεν μπορούμε να πάμε τώρα με τα σημερινά δεδομένα, γιατί «δεν υπάρχει νομοθετική ρύθμιση», στον Ενιαίο Φορέα Εκπαίδευσης, ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ!

3.Ζητάμε την υποστήριξη των βουλευτών όλων των κομμάτων στον αγώνα μας κατά της ανεργίας, ζητάμε την υποστήριξη των Μ.Μ.Ε. γι’ αυτό και σας ενημερώνουμε για το θέμα μας.

Χαλκίδα, 11 Ιουνίου 2007

Βίκυ Κοτρίκλα
12 χρόνια ωρομίσθια φιλόλογος στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ
Μέλος της επιτροπήςΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
Της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ στο ΥΠΕΠΘ

Τηλ. 6944 313 811, 22210 60276

3 comments:

f_m said...

Ο Σταθης στη σημερινη ελευθεροτυπια βαζει το μαχαιρι στο κοκκαλο



Φύλλο Τρίτης
12 - 06 - 2007







Ένθετο





ΣΤΗΛΕΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ Η ΕΛΛΑΣ
ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ
ΕΝ-ΣΤΑΣΕΙΣ
Ο ΤΥΠΟΣ ΤΩΝ ΗΛΩΝ
ΝΑΥΤΙΛΟΣ
ΣΚΙΤΣΑ
ΠΡΟΣΩΠΑ & ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ
Ο ΚΑΙΡΟΣ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αναζήτηση
Με ημερομηνία

ή
Τεύχη Βιβλιοθήκης
Φάκελοι Σαββάτου

BLOGS Συντακτών
ΞΕΝΟΣ ΤΥΠΟΣ

Ταυτότητα
Εκδόσεις
Αρχείο
Διάφορα
Επικοινωνία

Χ.Κ. ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.


ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΩΝ 2007

Οικονομικά Στοιχεία & Πληροφορίες - Financial Statements & Information


ΕΤΗΣΙΑ ΔΕΛΤΙΑ - ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΧΡΗΣΕΩΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ






Ενα στα δέκα παιδάκια παρατάει το σχολείο

και πιάνει δουλειά - ακόμα ανήλικο...

Τρία στα δέκα παιδάκια βγάζουν το σχολείο

και δεν βρίσκουν δουλειά - μαραζώνουν ενήλικοι...

[Ωραίο ως εδώ! Αν βρω κι ένα τρίτο γκαγκ

να ολοκληρώσω τη ρίμα, θα πουλήσω το

σλογκανάκι στον ΟΠΑΠ (να διαφημίσει το «Στοίχημα»)

ή σε κάποιαν κινητή τηλεφωνία υποκλοπών

να διαφημίσει ότι δεν έκανε υποκλοπές

ή κάπου τέλος πάντων, όπου ανταμείβουν τους ικανούς κι όσους ξεχωρίζουν, να πιάσει ο κόπος μου τόπο]...


Η στήλη έλαβε επιστολή με τίτλο «Μια ωρομίσθια εκπαιδευτικός του ΟΑΕΔ αφηγείται...» και σας την παραθέτει (οι υπογραμμίσεις, δικές μας):

«Οταν αφηγούμαστε μια ιστορία, πρέπει να χρησιμοποιούμε ρήματα κίνησης ή έκφρασης συναισθημάτων. Ετσι διδαχθήκαμε ως μαθητές, έτσι διδάσκουμε με τη σειρά μας εμείς τους μαθητές μας.

Ομως στην περίπτωσή μου (και σαν εμένα είναι άλλοι 400 περίπου συνάδελφοί μου) νιώθω πως δεν υπάρχουν ρήματα να αφηγηθούν αυτά που αισθάνομαι.

Ενα απόλυτο κενό, μια αίσθηση πλήρους αποτυχίας, μια αίσθηση ότι τα εφηβικά όνειρα για σπουδές και επαγγελματική καταξίωση, σε συνδυασμό πάντα με πολύ κόπο και προσπάθεια, όλα αυτά για λόγους άλογους χάθηκαν, διαγράφηκαν.

Είμαι σχεδόν 40 ετών και μετά από 14 χρόνια προσφοράς σ' ένα δημόσιο ΤΕΕ, πληροφορούμαι ότι από του χρόνου θα είμαι άνεργη, διότι το ΤΕΕ στο οποίο εργάζομαι θα μετατραπεί σε ΕΠΑΣ κι επομένως δεν προβλέπονται ώρες διδασκαλίας για μαθήματα του αντικειμένου μου.

Το Υπουργείο Απασχόλησης στο οποίο ανήκει το ΤΕΕ, όπου προσέφερα τόσα χρόνια τις υπηρεσίες μου, σφυρίζει αδιάφορα. Οι αποφάσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση ελήφθησαν από το Υπουργείο Παιδείας, λέει.

Από την άλλη, το Υπουργείο Παιδείας, διά στόματος υφυπουργού Καλού, μας κλείνει την πόρτα, διότι, καθώς λέει, δεν μπορεί να ελέγξει το καθεστώς πρόσληψής μας (άκουσον-άκουσον) και τις ώρες προϋπηρεσίας που εμείς προσκομίζουμε (λες κι αυτές οι ώρες έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλη χώρα). (...).

Τι να απαντήσει κανείς στον κ. Καλό, όταν ο ίδιος πριν από λίγο καιρό, όντας στην αντιπολίτευση, έλεγε στον κ. Ευθυμίου ότι θα πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην αδικία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ;

Πώς μπορώ να απαντήσω σ' αυτούς που αποφασίζουν με τόση ευκολία για τη ζωή μου, όταν κανείς δεν είναι πρόθυμος να ακούσει, ούτε καν οι δημοσιογράφοι (βλέπετε, εμείς δεν έχουμε να καταγγείλουμε βιασμούς, κλοπές, σκάνδαλα - εμείς έχουμε να καταγγείλουμε την αναξιοκρατία και την αδικία που, τόσα χρόνια, νιώθουμε).

Νιώθω πως χτυπάω γροθιές στον αέρα ενόσον κάποιοι με παρακολουθούν και γελούν μαζί μου.

Νιώθω απόλυτα αλλά και τόσο άδικα νικημένη.

Δεκατέσσερα χρόνια διδασκαλίας διαγράφονται, είναι σαν μην υπήρξαν ποτέ. Ετσι αποφαίνεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Το μόνο που έμεινε να μαρτυρά, να πιστοποιεί τη διδακτική μου υπηρεσία είναι οι μνήμες των μαθητών μου.

Αυτές ευτυχώς δεν μπορεί κανείς "ειδήμων" να τις διαγράψει». Ε.Σ. Φιλόλογος, ΤΕΕ ΟΑΕΔ Κέρκυρας, 14 χρόνια ή 8.000 ώρες υπηρεσίας.

***

Τι να προσθέσει τώρα ο «ναυτίλος» σε αυτήν την επιστολή; Να φωνάξει; Ορίστε: Αααααααα! Οι έντυπες κραυγές είναι ατελέσφορες.

Να συστήσει στην καθηγήτρια να βάλει φωτιά; Πού; σε υποκατάστημα Τραπέζης; σε πρωινάδικο πάνελ; στα τόπια; στα διαφημιστικά σποτ; Πού;

Να ψέξει τη φιλόλογο που τόσα χρόνια δεν φρόντισε να αποκτήσει μπάρμπα στην Κορώνη, δόντι στο Κόμμα, κουμπάρο στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, γαμπρό να την αξιολογήσει, συννυφάδα να την αναγορεύσει καθηγήτρια στο Πάντειο; να την λοιδορήσουμε που δεν προνόησε να 'ναι κι αυτή σε έναν «κύκλο», μια «παρέα», μια παράταξη, κάπου;

Μετά δεκατέσσερα χρόνια προϋπηρεσίας κι 8.000 ώρες πτήσης με τους μαθητές της μια καθηγήτρια στον άσσο! Στα σαράντα της. Στα αζήτητα. Χωρίς ντροπή ουδενός;

Κυρία Γιαννάκου μου - μια γυναίκα (ή άνδρας) δάσκαλος στα σκουπίδια; στο σβου; στο τίποτα, στο μανά-ξανά-απ' την αρχή,

αν βρει. Αν δεν καταντήσει μία ακόμα μακροχρόνια άνεργος, ένα ακόμα νούμερο στις στατιστικές σας, ένας ακόμα αριθμός για τις δημιουργικές λογιστικές σας.

Ενώ αν ήταν «νταβατζής», Δυνατός, λαμόγιο, αεριτζής, θα της φερόσασταν με σεμνότητα και ταπεινότητα! Με προσοχή και δέος.

Ντροπή ή φωτιά;

***

Τι θα γίνει πια σε αυτόν τον τόπο με τους ανθρώπους της εργασίας; την αξιοπρέπεια της εργασίας; τον πολιτισμό των ανθρώπων κι όχι των πιστωτικών καρτών και των επιτοκίων!

Τι θα κάνετε με αυτήν την κυρία και τους 399 συναδέλφους της δασκάλους, κυρία Γιαννάκου;

Ντροπή ή φωτιά;


ΣΤΑΘΗΣ Σ. 12.VI.2007 stathis@enet.gr


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/06/2007

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ said...

Ο Στάθης είπε μέσα σε λίγες γραμμές ο,τι θέλει να φωνάξει κάθε καθηγητής του ΟΑΕΔ αυτές τις μέρες. Τον ευχαριστούμε θερμά! Το κείμενό του έχει κάνει αίσθηση, έχει κάνει πάταγο, όπως είπε και ένας ωρομίσθιος συνάδελφος που μας τηλεφώνησε. Βοηθά βεβαίως το δραματικό αρχικό κείμενο της συναδέλφισσας. Πιο πολύ όμως από όλα βοηθά το να έχει κάποιος στραμένες τις κεραίες του στα ανθρώπινα,λογικά και αυτονόητα. Και ο Στάθης έχει αποδεικνύει καθημερινά ότι είναι άνθρωπος. Τον ευχαριστούμε και πάλι!

Μάριος Μιχαηλίδης said...

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ «ΓΑΛΕΡΑΣ» - ΤΟΥ ΟΑΕΔ!

του Μάριου Μιχαηλίδη

Το κίνημα ενάντια στο άρθρο 16 και το νέο νόμο - πλαίσιο είναι, σίγουρα, «η αιχμή του δόρατος» στην πάλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, στην πάλη για μια Λαϊκή Παιδεία. Γονιμοποιεί, ταυτόχρονα, και επιμέρους εκπαιδευτικά μέτωπα, όπως στο ζήτημα των νέων σχολικών βιβλίων αλλά και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Το τελευταίο, με προμετωπίδα την αθλιότητα της ωρομισθίας, αποτελεί οργανικό κομμάτι και μοχλό προώθησης των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση, μια και «αναλαμβάνει» την «ελαστικοποίηση» και απαξίωση του πιο σημαντικού της παράγοντα, του ζωντανού εκπαιδευτικού.
Στην κατηγορία των ωρομισθίων εκπαιδευτικών εντάσσονται και εκείνοι-ες των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ, πολλοί από τους οποίους, μάλιστα, είναι ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (21 ώρες την εβδομάδα)! Αυτοί αποτελούν την κατώτατη βαθμίδα των «πληβείων» στην Εκπαίδευση, αν έχει νόημα να διαβαθμίσει κανείς την αθλιότητα. Δουλεύουν με αυτό το εργασιακό καθεστώς επί 10, 15, 18 χρόνια! Κάθε χρόνο καρδιοχτυπούν για την πρόσληψή τους, για το αν θα τους πάρουν με πλήρες ωράριο ή όχι (και εδώ μερική απασχόληση!), για το αν θα δουλέψουν όπου δούλεψαν πέρσι ή αν θα «γράφουν» χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα.
Αποτελούν την πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού των σχολείων (1900 έναντι 500 μονίμων). Αναγκάζονται, πολλές φορές, να κάνουν απλήρωτες δουλειές, όπως εφημερία, γραφικές δουλειές, εξετάσεις το Σεπτέμβρη, ετοιμασία εργαστηρίων κλπ. Αντιμετωπίζουν οξύτατο αυταρχισμό από τις διευθύνσεις των σχολείων και τους μηχανισμούς τους. Πληρώνονται με καθυστέρηση μηνών: φέτος, μέχρι τις 19 Φλεβάρη, η τελευταία πληρωμή ήταν για το Δεκέμβρη και το δώρο! Αρκετοί έβαζαν βενζίνη με πιστωτική, για να μπορέσουν να πάνε στο σχολείο! Πολλές οικογένειες έκαναν «μαύρες» Απόκριες. Πάρα πολλοί από αυτούς είναι απολυμένοι από βιομηχανίες που έκλεισαν ή πτυχιούχοι «καθηγητικών» σχολών, που κάποτε δούλεψαν εκτός σχολείου, όπου «δεν τους βγήκε» και αναγκάστηκαν να πάνε στον ΟΑΕΔ. Τα μαλλιά τους άρχισαν να ασπρίζουν αλλά δεν μπορούν να υπολογίζουν στη συμπλήρωση των ενσήμων για τη σύνταξη, ακόμη και αν δουλεύουν με πλήρες ωράριο!
Είναι γνωστό ότι διδάσκουν στις πιο δύσκολες συνθήκες μέσα στην εκπαίδευση, στη λεγόμενη «μαθητεία»: οι μαθητές τους δουλεύουν σε εξωτερικούς εργοδότες μαθαίνοντας (…) και, παράλληλα, πάνε στο σχολείο (…). Παιδιά 16 και 17 χρονών ξυπνάνε τα χαράματα, γίνονται αντικείμενα σκληρότατης εκμετάλλευσης και καταλήγουν βρώμικα, πεινασμένα, κουρασμένα στις τάξεις, για να κάνουν –λέει- μάθημα! Αν και τα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ έχουν μεγαλύτερη –κατά ένα χρόνο – διάρκεια σπουδών από τα αντίστοιχα του Υπ. Παιδείας, τα αναλυτικά τους προγράμματα είναι ακριβώς τα ίδια, τα μαθήματά τους ταυτίζονται.
Και, τώρα, το πιο «ενδιαφέρον»: οι εκπαιδευτικοί αυτοί–ές είναι ΟΜΗΡΟΙ του Υπ. Απασχόλησης, στο οποίο ανήκει ο ΟΑΕΔ. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΑΣΕΠ Ή ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ! Αντίστροφα, η προϋπηρεσία σε σχολεία του Υπ. Παιδείας αναγνωρίζεται για την πρόσληψή τους σε σχολεία του ΟΑΕΔ! Γιατί άραγε; Ελληνικού τύπου δυσλειτουργία; Αποτέλεσμα νοοτροπίας ότι «κάθε Υπουργείο είναι ξεχωριστό Κράτος»; Όχι, βέβαια! Το Υπ. Απασχόλησης θέλει τους εκπαιδευτικούς του «να τους κρατάει στο χέρι»: «δημιουργείς προβλήματα στον ΟΑΕΔ; Άντε να δούμε πού θα πας!» Ένας εκπαιδευτικός του ΟΑΕΔ, αν κάνει αίτηση για αναπληρωτής ή ωρομίσθιος στο Υπ. Παιδείας, βλέπει στο «κουτάκι» της προϋπηρεσίας του την ένδειξη «0»! Σαν να πήρε το πτυχίο μόλις χθες, και ας έχουν ασπρίσει τα μαλλιά του στις σχολικές αίθουσες του κρατικού εκπαιδευτικού συστήματος!
Εδώ έρχονται κάποιες φωνές, ακόμη και από προοδευτικούς συνδικαλιστές, να πείσουν πως σωστά γίνεται αυτό! «Μα, στον ΟΑΕΔ», λένε, «δεν προσλήφθηκαν με τον ίδιο τρόπο όπως οι συνάδελφοι του Υπ. Παιδείας»! Εννοούν, δηλαδή, ότι οι του ΟΑΕΔ είναι «ακάθαρτοι», πονηροί, που «προσκύνησαν» για τη δουλειά τους, ενώ οι συνάδελφοί τους στο Υπ. Παιδείας είναι στην ολότητά τους «αμόλυντοι»! Προσοχή, φίλτατοι! Μήπως θα ήθελε ποτέ ο καπιταλισμός να εξασφαλίζει ενιαίους όρους εργασίας; Μήπως δεν ξέρει το «διαίρει και βασίλευε»; Μήπως δεν εκμεταλλεύεται με τους πολιτικούς διαχειριστές του και με τον πιο αδιάντροπο τρόπο τις ανάγκες των φτωχών ανθρώπων; Το «ανθρωποπάζαρο» μόνο στον ΟΑΕΔ το ανακαλύψατε; Και τι λέτε για τις καταγγελίες σχετικά με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων στο Υπ. Παιδείας; Τι λέτε για τις προσλήψεις και τον αριθμό ωρών απασχόλησης στην πρόσθετη διδακτική στήριξη, στα ολοήμερα, στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στη Σιβιτανίδειο, όπου η προϋπηρεσία αναγνωρίζεται για τις σχετικές ρυθμίσεις για διορισμό; Και ποιος ευθύνεται κατά κύριο λόγο; Ο εργαζόμενος, ο άνεργος, ο απελπισμένος πτυχιούχος που χτυπάει πόρτες ή οι έμποροι σωμάτων και ψυχών και, γενικότερα, όλο το κοινωνικό σύστημα, που αρνείται τη δουλειά, τη βάση ύπαρξης σε κάθε άνθρωπο; Ποιος σας φταίει, φίλτατοι; Ο γάιδαρος ή το σαμάρι;
Άλλωστε, υπάρχει κανένας προοδευτικός άνθρωπος στην Ελλάδα, που να μην απαιτεί ΑΜΕΣΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ; Ή ξεχνάμε πως κάθε ώρα δουλειάς είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΔΑΠΑΝΗΜΕΝΗ, ανεξάρτητα από το αν κάποιος την έχει αναγνωρίσει τυπικά ή όχι; Η ΑΡΝΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΡΝΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥΣ, ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΑΞΗ ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ, ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗ, ΒΑΡΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο δραματικό επειδή, με το νέο νόμο της τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ μετατρέπονται μόνο σε ΕΠΑΣ. Όλοι οι καθηγητές των γενικών μαθημάτων οδεύουν προς «απόσυρση». Αλλά και οι τεχνικοί καθηγητές, που θα μείνουν στα ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, φοβούνται για τη δουλειά τους, καθώς δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν και πού. Μια «κλωτσιά», λοιπόν, και «στο δρόμο»! Αυτό είναι το κατόρθωμα της Κυβέρνησης της ΝΔ! Εδώ, όμως, υπάρχει και η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ, που όσο κυβερνούσε, διαιώνιζε την ανασφάλεια και έκανε ελιγμούς, «αναβαθμίζοντας» μερικούς σε αναπληρωτές και υποσχόμενο ότι ΘΑ διορίσει ΚΑΠΟΙΟΥΣ από αυτούς.
Σήμερα, κάτω από την πίεση του συνολικού εκπαιδευτικού κινήματος και με μπροστάρη μια διαπαραταξιακή ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ, διατρανώνεται η απαίτηση για ριζική αποκατάσταση της αδικίας. Εννιακόσιοι (900) εκπαιδευτικοί με τις υπογραφές τους αξιώνουν την αναγνώριση της συνολικής προϋπηρεσίας τους από το Υπ. Παιδείας. Εννοούν ότι με μια τέτοια ρύθμιση θα μπορέσουν να ενταχθούν και αυτοί στους πίνακες των αναπληρωτών του ΥΠΕΠΘ, ΧΩΡΙΣ να «κόψουν» συναδέλφους αναπληρωτές του Παιδείας, που περιμένουν ήδη «στην ουρά» για διορισμό. Ο λόγος είναι απλός: ΑΦΟΥ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ «ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΕΔ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ, ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ «ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ».
Το τι θα κάνει η Κυβέρνηση δεν ξέρουμε ακόμη. Κατά τη γνώμη μας, όμως, αξίζει οι ίδιοι οι ωρομίσθιοι του ΟΑΕΔ να σκεφτούν τη ριζοσπαστική λύση «ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ), ΜΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ, ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ. Ότι σε αυτή την κατεύθυνση αξίζει να συναντηθούν με τους μονίμους συναδέλφους τους στον ΟΑΕΔ αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς του ΥΠΕΠΘ, καταπολεμώντας αποφασιστικά κάθε απόπειρα συντεχνιακής διάσπασης. Να αρνηθούν αποφασιστικά κάθε «παζάρι» για «μερική αναγνώριση της προϋπηρεσίας». Επίσης, να μη δεχτούν διαχειριστικές προτάσεις του τύπου «να γίνουμε αναπληρωτές στο ΥΠΕΠΘ, να μαζέψουμε μόνο αυτή την προϋπηρεσία και, μετά, να διοριζόμαστε λίγοι-λίγοι»! Το τελευταίο είναι παραλλαγή της κυβερνητικής άρνησης αναγνώρισης της δουλειάς τους! ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΜΟΝΙΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΡΑ, ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ. Αν οι δυνατότητες του αστικού κράτους δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη (και κατά τη γνώμη μας δεν μπορούν), τότε ας καταλάβουν όλοι ότι αυτό «τα έχει φάει τα ψωμιά του». Και ας δράσουν ανάλογα! Για το δίκιο του (κάθε) εργάτη!